Wednesday, February 13, 2008

Let's Settle This

It happened right in front of my very own eyes.

A : Beginilah, ikut pendapat kami dan gambar ini, memang mesin kamu terkena kabel kami
B : Jadi, macam mana?
A : Kalau nak buat repot, boleh, tapi kurang-kurang kena bayar pampasan RM20,000. Itu sebab saya datang nak tanya, sama ada nak buat repot or nak settle kat sini.
B : Kalau nak settle kat sini, berapa?
A : Kalau settle, lebih kurang 3-4 ribu saje.
B : Bos saya kat luar negeri, saya tak boleh buat keputusan.
A : Kalau gitu, saya kena balik dan buat laporan kerana isu kelmarin melibatkan ramai penduduk.
B : Biar saya cuba telepon ofis saya

A moment later

B : Mintak kurang lagi boleh ke?

A : Nak settle berapa?
B : Seribu boleh?
A : Tak boleh lah, lebih kurang dua ribu ok lah.
B : Saya mana ada duit banyak tu sekarang? Ada pun lebih kurang RM1,500.
A : Takpe lah, tunggu saya telepon bos saya dulu.

Soon after

A : Bos saya minta RM1,600.
B : Begitulah, kalau dalam dompet saya ada duit sebanyak itu, saya bagi lah.
A : Jadi, ada berapa?
B : *korek korek* RM1,5xx lebih sahaja
A : RM1,500 jadi lah.
B : Ok, terima kasih
A : Gong Xi Fa Cai

WTF!!!!!!! $#@@*&?! Too bad I didn't take any video of the conversation. Otherwise, he'll just say, "It sounds like me, it looks like me, but I cannot say it is 100% me".

1 comment:

Anonymous said...

Scum of the nation...absolutely disgusting. They are so bold these days, they ask straight in your face without battling an eyelid.

They are going to have a ball with that RM1.5k